andra

Mycket har hänt sedan sist, har ju hunnit "bo in mig" i mitt boende som jag har på veckorna. Det är faktiskt en sjukt stor omställning att bo här än hemma och det är inte bara för att hemma alltid är hemma, utan att det är 2 mil till affären. Å andra sidan sparar man pengar men när man är van att ha affären runt hörnet så blir det en stor omställning. Men det är ju en vanesak. Och det är faktiskt lite jobbigt att vara ifrån familjen och framförallt david!

Nu till skolan. Första två dagarna var ju hemska då vi bara höll på med saker som jag anser vara orelevanta till utbildningen. Vi fick bland annat lyssa på en gammal gumma om "polcirkelland?" alltså övertorneå.. Vi besökte typ alla utbildningar (sjukt ointressant när man är 100% säker på att man valt rätt utbildning). Men vi fick också en del bra information om papper, traktament, hemresor blablabla.

Men i fredags fick jag faktiskt börja med skära kakel och klinker. Inte så värst spännande men ack så lärorikt. I dag fick jag börja dagen med att riva ett bås (alla jobbar i olika bås, olika former och storlekar). När jag var klar med det fick jag till att börja med sätta platter på 90*140 storlek bara för att se att jag kunde. Det är faktiskt ganska mycket trix och fix innan det blir bra. Men min lärare tyckte att jag hade talang för att både sätta platterna och foga. Hör och häpna mina vänner. Han sa faktiskt, jag citerar "det är skitbra för att vara första gången". Imorgon kommer jag att riva skiten och börja om på nytt och då kommer jag för göra hela båset. Kan ju bli spännande! :)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0