tjugosjätte

Jag har faktiskt en sak jag tänkt skriva om. Vi kan väl säga att rubriken lyder som sådan:

Ett kristet helvete.

Dom allra flesta som känner mig vet vad jag tycker och tänker om ja, inte bara kristna utan alla sorts religioner. Om vi ska ta allt det här med jesus till att börja med...  Det finns ju bevis på att det fanns en man som hette jesus och han var snickare, men där tar det liksom slut. Det finns ju absolut inga bevis på allt han skulle ha gjort. Och jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan tro att han skulle bla. skapat jorden, eller oss för den delen. Det som inte finns bevisat eller är allmänt realistiskt tror jag inte på. Inte ens i närheten. Och jag blir så förundrad hur man kan göra det? Jag kommer nog aldrig förstå mig på kristna

Och vad är det som orakat större delen av krigen i världen? Jo, religioner! Det är de som gör att vi människor är olika, och visst vore det tråkigt om alla var likadana men å andra sidan skulle vi inte ha dom problemen vi haft idag. Jag kan inte förstå hur en religion kan styra en på det där sättet, att följa "någon", av vilken anledning? Man blir ju bara olycklig.. enligt min mening. Kanske därför jag gått ut ur kyrkan också. Det är sjukt hur en religion kan få oss så olika och skapa så mycket problem. Och religoner sätter ju kvinnor i förtryck, inte alla dock. Men det är ju för hemskt. Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna gifta mig med en muslim till exempel och då spelar det ingen roll om man är född i sverige eller inte, kanske hemskt, kanske inte. Tyck vad ni vill.

Jag pratade en gång med en muslim som jag är bekant med kan man säga. Kan tyckte inte att sverige var ett bra land på så sätt att kvinnor hade för mycket frihet. Han tyckte alltså att det var inte bra. Den här mannen är gift med en svensk kvinna och jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att han skulle säga något sånt. Jag blev så förvånad att jag frågade om han var seriöst, om och om igen. Helt otroligt.

Anledningen till detta inlägg kan man säga är för att jag var på begravning i onsdags. Och som ni alla vet är det mycket be och tjafs på begravningar. Jag ska försöka citera prällen så bra jag kan.
"Vi är aldrig ensamma för vi har gud bredvid oss vart vi än går och han finns där för att lyssna"
Jag förstår bara inte, jag blir så förvirrad. antagligen ska man väl gå runt och tro på att han står där, och att han lyssnar. MEN, det gör han ju inte? Är det någon som fått något svar? Däremot, pratar jag med david får jag ett svar.
Jag förstår inte. ja jises, helt otroligt.

Allt för mig denna gång :)

PUSS

Kommentarer
Postat av: Jean

Håller med dig om att religion ska man undvika men den är inte orsaken till krig- tro mig, människan är så funtad att om inte religionen särskiljde oss, så skulle vi hitta någon annan orsak för att kriga. Typ, som Hitler gjorde. Koranen, Bibeln, gamla testamentet- same shit. Men de som lever med religionen tänker och känner olika både för sin egen tro och gruppen. Jag undrar varför den svenska kvinnan gifte sig med en man som har sådana problem med fria kvinnor. Många muslimer låter kvinnor vara fria utan problem.

2011-03-29 @ 18:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0