sjunde

För ett tag sedan ringde det på min dörr, där stod det en gubbe från tv/radio tjänst och frågade varför jag inte anmält mig.. haha, dum fråga iofs. I varje fall så sa jag att jag nyss flyttat in, vilket jag faktiskt hade gjort. Men, jag hade dock inte anmält mig själv i onödan liksom. Men när han väl stod där hade jag ju inget val, man kan ju inte protestera direkt.

Eftersom min mamma stått på mina tidigare lägenheter så har jag ju aldrig behövt betala.. hehe

Men nu fick jag hem min första räkning, 519 spänn, på nått jag aldrig tittar på. Varför kan public service ta över? är inte det bättre? har i varje fall motvilligt betalat skiten och nu ska ni få höra... I kuvertet med räkningen fick jag även med ett litet brev.. Det var VD:n för tv/radio tjänst som skickade ett litet meddelande.

Det stod något i stil med att "tack för att du betalar tv och radiotjänsten så vi kan fortsätta vara oberoende" nå sånt..

Jag har lust att skicka tillbaka "det är inte så att jag frivilligt betalar, kärringjävel" man blir ju bara mer förbannad över ett sånt brev, hade det varit frivilligt och jag hade betalat så hade jag kanske uppskattat det men inte nu!

Hoppas bara räkningen kommer nästa gång, annars jävlar.

Nu, träning!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0