trettionde

ja jises hörni. Jag och david hade tänkt ha en lugn söndag med lite korvgrillning och allmänt mys. Det började ju ganska bra men det tog stopp ganska snabbt.

Jag och david brukar fara ut och grilla i gissträsk på sjön, så det gjorde vi även den här gången.. Men i stället för att fara på vårat vanliga ställe (det är inte så långt bort och på samma sida som davids stuga) så bestämde vi oss för att fara rätt över sjön, för omväxling skull. När vi väl var framme (typ) , vi var i varje fall på andra sidan sjön.. då strejkar skotern (eftersom davids skoter är i piteå lånade vi hans pappas)... haha. det var slut bensin!!

Inte mycket att göra än att börja gå tillbaka i spåret som vi kom från. Till råga på allt så hade jag davids skor! Jag har ju storlek 38 och skorna jag hade var 44.5!!! Där gick jag som någon jävla storfot och tung jävla ryggsäck hade vi också.. nästan så att man fick andnöd bara av att man tog på sig den!

Och inte nog med att vi var tungen att gå över hela jävla sjön så hade vi flövatten upp till knäna, en halvmeter på sina ställen. Ja inte mycket att göra än att plumsa på och efter en timme ungefär så är vi nästan i land kommer det en på en skoter!

Räddaren i nöden fastnade i flövattnet och jag är ju inte mycket till hjälp så jag fortsatte gå.. Sa jag att vi hade med oss zelda? ja det hade vi. Men skotern tog sig upp och när han väl kom och hämta upp mig var jag typ 25 meter från land. haha. Men det var skönt den lilla biten! David hade redan fått komma upp och hade satt på sig andra skor och så.

Skotern står kvar. hahahhaha. Dom som kom med skoter återvände och skulle ta tillbaka den men fick inte igång den så den står där på sjön! David får göra en räddningsaktion imorgon!

Nu blir det barnen i bullerbyn!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0