tredje

Sova är ju härligt visst? Det tror jag dom flesta håller med om. Men någonting har ju hänt med mig, för några år sedan har jag börjat utveckat en massa problem och jag har ju svårt att tro att det skulle ta slut nu. ha. Nu ska ni få höra.

Det börjar ju inte så farligt. Man borstar ju tänderna, går på tossi en sista gång (trodde jag i varje fall), tar ett p-piller och till sist så måste jag ha iskallt vatten.

Men det hela börjar egentligen när jag ligger i sängen.. Börjar jag känna efter om jag är pinödig då måste jag gå, annars slutar jag aldrig tänka på det. Och dessutom brukar jag gå upp mitt i natten som en jävla pensionär. När jag väl ska sova börjar sökandet efter ljuden. Har fruktansvärt svårt med ljud och då kan jag inte sova, antingen så blir det öronproppar eller så måste jag försöka fixa ljudet.

I förrgår låg jag nämligen och hörde hur det kluckade någonstans. Ljudet i sig var inte så irriterande och jag kunde lokalisera det till kylskåpet. Där trodde jag att jag skulle sluta bry mig, shi fick jag. Helt plötsligt började jag tro att kyl/frys skulle stå öppet och jag skulle ha vatten i hela lägenheten när jag vaknade. Ännu en gång var jag tvungen att stiga upp.

Något som ständigt återkommer är att det droppar vatten från duschslangen, hemska tanke! Då är det bara stiga upp igen och vrida åt och lägga ned slangen på golvet.

Och dessutom har jag ju david och zelda som brukar turas om att snarka, då gäller öronpropparna på en gång annars blir jag tokig.

Ibland är det inte kul att sova. Och när man måste stiga upp flera gånger innan man ens hunnit somna gör ju en tokig, och att sen stiga upp när man väl somnat.

Skulle gladeligen bli av med detta men frågan är ju hur, jag hatar ju ljud. haha

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0