tionde

Jag kanske ska utveckla det där med övertorneå. Jo, det är så här: Jag ska bli plattsättare och det känns så otroligt bra, och det känns som om jag hittat rätt. Så den 27:e börjar skolan och efter 6 mån ungefär så är jag klar och kan kasta mig in på arbetsmarkanden.

Det är världens sten som har lättat från mitt hjärta då jag har känt sån sjuk stress över att jag inte vetat vad jag ska bli. Men som sagt, det känns som om jag hittat rätt och det tror jag verkligen. Jag tror att det är fler än jag som tagit studenten och känt sån där hemsk press utifrån att man måste hitta en utbildning. Det finns flera saker som gjort att det tagit den tid det tagit innan jag sökte. Först och främst magen, vilket kanske är den störta anledningen. Och det har gjort mig så osäker på många saker i livet och har fått mig att tveka i många fall. Och så är det ju det: att hitta rätt utbildning.. inte det lättaste.

Men å andra sidan har jag satt press på mig själv också för jag vägrar sitta vid typ konsumkassan hela livet. Det finns ju en stor risk att om man inte utbildar sig i tid så blir det aldrig. För det kommer en tid då man har hus, barn, vovve, ja ni vet.. Då har man blivit för bekväm på sitt jobb och det är ju sjukt omständigt att plugga och ha barn, det är ju ett faktum. Och jag känner att det skulle vara världens nederlag att inte vara utbildad till något, utan att man knegar på diverse olika butiker.. Det vore en mardröm för mig.

Men å andra sidan känns det lite dumt för jag har i två år väntat på att david ska flytta till piteå och när han väl gör det flyttar jag vidare. hahaha. Men har vi klarat två år klarar vi ett halvår till :)

Nu ska jag sätta fart.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0