åttonde

Här nedan har ni då alltså kommentaren jag bara måste svara på. Bättre sent än aldrig visst?


"Håller med dig om att religion ska man undvika men den är inte orsaken till krig- tro mig, människan är så funtad att om inte religionen särskiljde oss, så skulle vi hitta någon annan orsak för att kriga. Typ, som Hitler gjorde. Koranen, Bibeln, gamla testamentet- same shit. Men de som lever med religionen tänker och känner olika både för sin egen tro och gruppen. Jag undrar varför den svenska kvinnan gifte sig med en man som har sådana problem med fria kvinnor. Många muslimer låter kvinnor vara fria utan problem."

Svar:
Det är ju faktiskt så att hitler utrotade judar,romer ja en massa olika folkslag kan man säga. Varför? Jo för att dom var annars. Han hittade ju inte på att dem var annorlunda, för det var dom ju faktiskt. Han utrotade ju vissa sorters folkslag som inte var som han. Och anledning till att det finns olika folkslag är ju för att vi lever efter olika kulturer bland annat. Det gör ju att vi skiljer oss från varandra. Säg att vi alla i hela världen hade varit likadana (jag vet att det inte är möjligt, men lek med tanken) då hade han alltså inte utrotat vissa sorters människor eftersom vi alla skulle vara likadana.
Självklart hittar man alltid saker som skiljer oss åt men just religion är så stort och enligt min mening så förstör det människor.
Varför kvinnan gifte sig med han har jag ju ingen aning om, möjligvis så finner hos sig väl kanske i det. Men jag kan inte förstå det själv, vi är ju alla olika men jag hade aldrig accepterat det.
Visst finns det muslimer som låter kvinnor vara fria, MEN, det finns fortfarande det faktum att dem är muslimer. I grund och botten har dem blivit uppfostrade efter ett visst sätt, bland annat kvinnoförnedring. Och eftersom att dem fortfarande tillhör religionen måste dem på ett vis hålla med om att det är rätt annars skulle dem ju konverterat till en annan som mer stämmer överens med vad dem tycker och vill leva efter. Eller?
Jag personligen skulle aldrig kunna tillhöra en religion där jag inte samtycker om hur man ska leva sitt liv. Men vem vet, det kanske inte är så många som tar ställning till vissa saker i samhället.

Så det var de.

Nu till en annan sak.

Den 27:e april kommer jag att flytta till övertorneå. Ja, nästan i varje fall. Jag ska utbilda mig till plattsättare. Hade bara tänkt berätta det. Men jag ska skriva lite mer om det senare.

Nu, affärn

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0