sjätte

Har varit på lite olika uppdrag idag.. Vissa bättre än andra om man säger så!

Har ju funderat på att studera eftersom att jag inte vill ha en torka-bajs jobb. Inte för att det är fel med det men det passar inte mig. Jag vill inte jobba med människor så där direkt. Det finns i alla fall en massa jobb som inte passar mig.

Har i varje fall hittat ett ställe där jag kan tänka mig några utbildningar och då måste man gå via arbetsförmedlingen.. Bara det bådar ju inte gott. Var in idag då för att få lite mer information. Det viktigaste med allt är ju hur jag ska kunna få i hop det ekomomiskt. Eftersom att jag skulle vara tvungen att flytta och fortfarande ha kvar min lägenhet i piteå.

Men det visade sig att arbetsförmedlingen inte har något med csn att göra?! Vafan? Nej, utan det är då tänkt att man ska klara sig på ungefär 140kr om dagen, vilket i sin tur är ungefär 3000 kr i mån. Det är ju helt otroligt. Det går ju inte ihop, det fattar ju vem fan som helst.

Och vet ni vad det värsta var? Kvinnan jag pratade med var det hemskaste. Hon tyckte ju självklart att 3000 kr inte var så mycket, det är ju så klart inte hennes fel att det är så.. Men hennes bemötande. Dom är ju faktiskt där för att hjålpa människor och komma fram till något. Men den här kvinnan bara satt där, kunde knappt öppna kakhålet.

Blev så upprörd och arg, så där att jag började gråta. Är det så här världen är?

Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0