nionde

Tänkte börja med att säga att det lönar sig sällan att vara snäll. Och nu tänker ni väl att jag har fel. Och tyck det då. Men saken är den att det finns en del som hela tiden ger, ger och ger. Men vad får man tillbaka oftast? Förmodligen ingenting. Nu drar jag inte alla över samma kant, men i många fall har jag rätt

Men det lönar sig inte, hör ni det? Det är lika bra att sluta göra tjänster till folk. Jag kan väl tillägga att man kanske ska välja bort vissa människor och inte alla. Och vet ni vad?

En vän sa till mig för inte så länge sen att jag blivit så mycket mer ödmjuk och allt det är än förut. Jag höll på att tappa hakan. Enligt mig själv har jag för det första börja säga nej till skillnad från högstadiet. På högstadiet gjorde jag allt för dem som bad mig om något.

Men nu är det nog, om ni inte kommer ge igen på något sätt. Spelar ingen roll hur, men bara visa tacksamhet någon gång jag gör nått för er.

Och tycker ni att jag är otacksam, säg det då!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0