tjugoandra

Idag när jag skulle tvätta kom det in en äldre man (pensionär) som tydligen skulle tvätta efter mig. Iallafall så började denna man beklaga sig över att det var någon som hade tvättat under natten och inte tagit bort luddret från torktumlaren. Men andra ord så hade han varit in på morgonen som någon himla polis och kontrollerat allt. Herregud säger jag bara. Det är just sånt här jag oroar mig för när jag blir gammal. Om man har ett så litet liv att man hela tiden ska kolla så att andra gör rätt då vill jag inte bli gammal. Pensionärer: Skaffa ett liv. Ni som inte redan har ett vettigt då redan.

Drömde iallafall en lite obehaglig dröm inatt. Den innehöll poliser, bara det gör saken skrämmande. Och i min drömbok står det:

POLIS: Drömmer du att du blir tagen av polisen, kan det betyda att någon som vill dig illa kommer att rikta falska anklagelser mot dig. Men förmodligen kommer det hela till sist att avlöpa till din fördel.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0