femtonde

Något som jag hela tiden funderar över är: vad gör man med livet?

Är det verkligen meningen att man ska slita i 48 veckor och sedan förtjäna hela 4 veckors semester? För det är ju faktiskt så livet ser ut för dom allra flesta. Något som stör mig är att man jobbar för att överleva. Det är ju faktiskt så. För att man inte ska hamna allra längst ner i "kedjan" så jobbar man för att överleva. Det är ju hemskt. Men nu ska jag använda mig av en fras min kära mor brukar säga alldeles för mycket "så är livet". Ja det är SÅ det är, men det är knappast så någon vill att det ska vara.

Om man nu till ex. har ett intresse, vilket dom flesta har ska man då bara hinna med detta intresse när man har sin otroligt långa semester? Jag syftar nu på såna intressen som att resa och sånt som tar lite tid. Så det är alltså så att fyra veckor varje år får man pyssla med det man tycker är roligt?

Men SÅ ÄR LIVET. Det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta le.

Jag ska nu fortsätta med mitt patetiska liv. Drömma mig bort i en värld där jag slipper arbeta ihjäl mig och pyssla på med mina intressen när jag känner för det..

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0